Monday, February 2, 2009

Plussat ja miinukset

Tämä koko kevään jatkuva työsopimushan tarkoittaa siis sitä, että teen iltavuoroja sen 3 tai 4 päivää viikossa. Siihen lisäksi (ainakin tähän asti on ollut) 1-2 juttua avustajana. Iltavuoroputkessa on sekä omat vaaransa että etunsa. Tässä niistä muutama:

Miinukset
  • Lihominen. Iltavuorossa tekee k o k o a j a n mieli karkkia tai jotakin muuta naposteltavaa. Se on käsittämätöntä, kuinka auttomaattisesti sitä alkaa napsimaan kaikenlaista, jos ei ole tarkkana.
  • Saamattomuus. Kun työvuoro alkaa 15.30 ja loppuu 23 täytyy herätä 9 aikoihin, jos aikoo saada aikaiseksi muutakin, kuin suihkussa käynnin ja vanumisen.

Plussat
  • Saa nukkua pitkään. Tämä rytmi sopii minulle ehkä paremmin kuin aamuvuorossa oleminen. Jos sais elää ihan miten haluais, valvoisin aina jonnekin kahteen ja nukkuisin kymmeneen.
  • Näkee päivänvaloa ja voi ulkoilla sen aikana. (Jos siis saa aikaiseksi, eikä nuku iltapäivään)
  • Voi käydä ystävien kanssa lounaalla.
Muuten ei mitään kummallista. Tilasin viimein ugg:it, koska Tyyppi osti lipun Brucen keikalle, ja musta se automaattisesti tarkoittaa sitä, että myös minä saan itselleni jotakin erityistä. Perhana kun olin vaan hitusen liian ajoissa, sillä heti sen jälkeen ilmoitettiin Madonnan konsertista. Pah puh pöh. Mitä sitä sitten nyt? Onhan se kuitenkin Madonna.

2 comments:

Duussi said...

Haha, mullakin on suunnitelmissa Madonna-lipun sijaan ostaa uudet kengät. :D Oon kyllä vielä kahden vaiheilla.. huntti on iso raha, Madonna on iso tähti, ne kengät olis ihanat, Madonnakin on ihana. En tiiä!

Itse olen todennut, että iltavuoroelämä ei sovi mulle ollenkaan - koko päivänä ei saa mitään aikaiseksi, kun vain odottaa että pitää lähteä töihin. Kahdeksastaneljään-elämä on ehkä tylsää ja tavallista, mutta sopii mulle parhaiten. Tai no, mieluiten tietysti työpäivän pituus voisi olla esim. klo 12-14..

Nuori Nainen said...

Kaverini juuri laski, että Madonna tulee nettoamaan Suomen keikasta vähintään 8 miljoonaa euroa. Ja näkisikö sieltä kuitenkaan mitään? Kenkiä näkisi vuosia, jos ei hukkaa tai hajota...

Tää iltavuoroilu menee ihan jees näin talvella, mutta kesällä iltavuorot on ihan tuskaa. Jotenkin valo saa aikaan sen, että illalla pitää päästä ulos!